Zapraszamy na szkolenia, podczas których nasi eksperci dzielą się swoja wiedzą w zakresie cen transferowych oraz zagadnień na styku transfer pricing i innych obszarów podatkowych.
Nasze flagowe szkolenia dotyczą metodologii sporządzania analiz benchmarkingowych, ale realizujemy także szkolenia dotyczące innych zagadnień w obszarze cen transferowych i szeroko rozumianych zagadnień podatkowych. Naszą specjalnością są szkolenia dedykowane, dostosowane do indywidualnych wymagań Klienta.
Dlaczego My?
Jak się szkolić – to u najlepszych. Nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zarówno w doradztwie, biznesie, jak i administracji publicznej. Ceny transferowe znamy z każdej perspektywy. Wiemy na co szczególną uwagę zwracają organy skarbowe.
Benchmarki robiliśmy już (chyba) dla każdego typu transakcji. Nie zanudzamy teorią, dzielimy się praktyką, czyli tym, na czym się najlepiej znamy.
W naszych szkoleniach kładziemy nacisk na praktyczne zastosowanie przekazywanej wiedzy. Szkolimy profesjonalnie, a jednocześnie przystępnie i z orientacją na maksimum korzyści dla Uczestników. Wyróżnia nas połączenie aktualnej wiedzy, opartej o bieżące przepisy, z najlepszymi praktykami w zakresie metodologii i podejścia do omawianych zagadnień.
Co ważne, szkolenia InfoCredit kończą się otrzymaniem uznanego certyfikatu uczestnictwa, co umożliwia m.in. zdobycie punktów do utrzymania uprawnień doradcy podatkowego.
Obszary zastosowania
ceny transferowe, reorganizacje grupowe, analizy benchmarkingowe dla zróżnicowanych typów transakcji (w tym WNiP i finansowania grupowego.
W naszej stałej ofercie mamy szkolenia otwarte, głównie w obszarze przygotowania analiz benchmarkingowych, ale nie tylko.
Szkolenia te odbywają się kilka razy w roku, szczegółowe informacje dotyczące najbliższych terminów można znaleźć w zakładce o danym szkoleniu.
W naszej stałej ofercie mamy szkolenia otwarte, w tym nasze flagowe szkolenia w obszarze przygotowania analiz benchmarkingowych, ale nie tylko.
Zapraszamy także na otwarte szkolenia dotyczące innych zagadnień w obszarze cen transferowych oraz szeroko rozumianych zagadnień podatkowych, w tym na unikalne szkolenia z zagadnień na styku transfer pricing i innych obszarów podatkowych.
Szkolenia te odbywają się kilka razy w roku, szczegółowe informacje dotyczące najbliższych terminów można znaleźć w zakładce o danym szkoleniu.
Kompleksowe 2 -dniowe szkolenie przygotowujące do sporządzania analiz porównawczych dla transakcji towarowych i usługowych. Program kursu obejmuje poznanie metodologii sporządzania benchmarków, w oparciu przede wszystkim o zewnętrzne bazy danych. Prowadzący szeroko omawia metodologię sporządzania benchmarków oraz najlepsze praktyki w tym zakresie. Prezentowany jest też krok po kroku proces przygotowania analizy porównawczej w bazie Quick Analytics (TP), dzięki czemu uczestnicy dowiedzą się, jak założenia teoretyczne w zakresie porównywalności przekładać na dobór danych w praktyce.
Najbliższy termin szkolenia: brak aktualnych terminów
Powiadomienie o wyznaczeniu terminu: formularz na dole strony
Zakres
✔ analizy porównawcze w świetle aktualnych przepisów
✔ źródła danych i elementy analizy porównawczej
✔ stosowanie kryteriów porównywalności danych
✔ postępowanie w przypadku braku danych porównawczych
✔ wskaźniki rentowności – wybór wskaźnika a stosowana metoda weryfikacji
✔ wpływ zdarzeń szczególnych na analizy porównawcze (pandemia COVID-19, kryzys gospodarczy)
✔ prezentacja krok po kroku procesu przygotowania analizy porównawczej w bazie Quick Analytics (TP)
Tryb i miejsce
✔ szkolenie online
✔ platforma MS Teams
Wymagania sprzętowe
✔ uczestnicy korzystają z własnych komputerów / laptopów z zainstalowanym środowiskiem Microsoft Windows i dostępem do internetu
Wyślij zgłoszenie, aby otrzymać szczegółową ofertę.
Analizy porównawcze z wykorzystaniem bazy Quick Analytics (TP) – warsztaty stacjonarne
1-dniowe szkolenie ukierunkowane na zdobycie umiejętności samodzielnej obsługi bazy Quick Analytics (TP) i jej wykorzystania do przygotowania analizy porównawczych dla transakcji towarowych i usługowych. Przeprowadzane jest częściowo w formie warsztatów, podczas których uczestnicy wraz z prowadzącym przygotowują analizę dla przykładowej transakcji. Prowadzący krok po kroku prezentuje proces sporządzenia analizy porównawczej w bazie Quick Analytics (TP), a następnie uczestnicy samodzielnie przygotowują benchmark ze wsparciem prowadzącego. Warsztaty przeznaczone są dla znających podstawy metodologii sporządzania analiz porównawczych.
Najbliższy termin szkolenia: 25 marca br. (wt)
Zgłoszenia: formularz na dole strony
Zakres (zagadnienia szkoleniowe omawiane są podczas pracy w bazie QTPA)
✔ elementy analizy porównawczej w kontekście przygotowania analizy w bazie QTPA
✔ właściwe stosowanie kryteriów porównywalności danych
✔ wskaźniki rentowności – wybór wskaźnika a stosowana metoda weryfikacji
✔ podejście do analizy przy braku danych spełniających kryteria porównywalności (np. podmioty powiązane, niska liczebność próby, nieporównywalny profil działalności)
✔ wpływ zdarzeń szczególnych na analizy porównawcze (pandemia COVID-19, kryzys gospodarczy)
Tryb i miejsce
✔ szkolenie stacjonarne
✔ Foksal 10, 00-366 Warszawa
Wymagania sprzętowe
✔ uczestnicy korzystają z własnych komputerów / laptopów z zainstalowanym środowiskiem Microsoft Windows i pakietem Office (Excel i Word)
Analizy porównawcze z wykorzystaniem bazy Quick Analytics (TP)28 stycznia 2025 (wt)
Wyślij zgłoszenie aby otrzymać informację, gdy termin zostanie wyznaczony.
Wyślij zgłoszenie, aby otrzymać szczegółową ofertę.
Ceny transferowe – kompendium dla biur rachunkowych
Unikatowe szkolenie skierowane do księgowych w biurach rachunkowych i kancelariach prowadzących zewnętrzną obsługę księgową i podatkową. Opowiadamy o cenach transferowych przystępnie i praktycznie, czyli w sposób, który pozwoli na wsparcie klientów w identyfikacji ich obowiązków w obszarze cen transferowych. Zakres szkolenia został dostosowany tak, aby uczestnicy mogli następnie zapewnić swoim klientom kompleksową informację o dotyczących ich wymogach dokumentacyjnych i sprawozdawczych.
Najbliższy termin szkolenia: brak aktualnych terminów
Powiadomienie o wyznaczeniu terminu: formularz na dole strony
Zakres
✔ czym są ceny transferowe?
✔ lokalna dokumentacja cen transferowych (transakcje jednorodne, progi wartości transakcji/ limity dokumentacyjne, identyfikacja transakcji, zakres dokumentacji lokalnej)
✔ inne obowiązki sprawozdawcze i dokumentacyjne (informacja TPR, grupowa dokumentacja cen transferowych i raport CbC)
✔ pozostałe istotne zagadnienia (restrukturyzacja działalności, korekta cen transferowych)
✔ terminy sprawozdawcze i dokumentacyjne
✔ sankcje, czyli kto odpowiada za ceny transferowe
Tryb i miejsce
✔ online
✔ platforma MS Teams
Wymagania sprzętowe
✔ uczestnicy korzystają z własnych komputerów / laptopów z zainstalowanym środowiskiem Microsoft Windows i dostępem do internetu
Termin szkolenia
Aktualnie brak terminu dla tego szkolenia
Wyślij zgłoszenie aby otrzymać informację, gdy termin zostanie wyznaczony.
Wyślij zgłoszenie, aby otrzymać szczegółową ofertę.
Reorganizacje w grupach kapitałowych (podziały, połączenia, przekształcenia i wymiany udziałów) – aspekty podatkowe i ceny transferowe
Szkolenie przygotowujące do przeprowadzenia w sposób efektywny i bezpieczny reorganizacji w grupie kapitałowej (podziału, połączenia, przekształcenia lub wymiany udziałów) z perspektywy podatkowej oraz cen transferowych. Podczas szkolenia kompleksowo omawiane są aspekty reorganizacji w CIT, PIT, VAT oraz PCC oraz na gruncie cen transferowych (w tym w kontekście wystąpienia restrukturyzacji w rozumieniu cen transferowych). Szkolenie wyróżnia unikalny sposób ujęcia tematyki, w tym prezentację jak krok po kroku przeprowadzić prawidłowo reorganizację z punktu widzenia podatkowego, uwzględniając aktualne orzecznictwo i praktyczne podejście, jak również odnosząc się do skutków podatkowych typu „compliance”.
Najbliższy termin szkolenia: 2 kwietnia br. (śr)
Zgłoszenia: formularz na dole strony
Zakres
✔ Ramy prawne procesu reorganizacji
✔ Zasady opodatkowania (CIT, PIT, VAT, PCC);
✔ Przepisy antyabuzywne i uzasadnienie gospodarcze
✔ Rozliczenie podatkowe procesu reorganizacji
✔ Reorganizacje na gruncie cen transferowych – identyfikacja, warunki rynkowe i obowiązki dokumentacyjne;
✔ Restrukturyzacja w aspekcie cen transferowych - warunki zaistnienia, przykłady, skutki
Tryb i miejsce
✔ online
✔ platforma MS Teams
Wymagania sprzętowe
✔ uczestnicy korzystają z własnych komputerów / laptopów z zainstalowanym środowiskiem Microsoft Windows i dostępem do internetu
Termin szkolenia
Aktualnie brak terminu dla tego szkolenia
Wyślij zgłoszenie aby otrzymać informację, gdy termin zostanie wyznaczony.
Wyślij zgłoszenie, aby otrzymać szczegółową ofertę.
Szkolenia na zamówienie
Naszą specjalnością są szkolenia dedykowane, opracowywane na indywidualne zamówienie Klienta. Są to szkolenia zamknięte z dowolnego obszaru cen transferowych oraz szeroko rozumianych zagadnień podatkowych, które dopasowujemy do Państwa zapotrzebowania w zakresie danego zagadnienia.
Przykłady naszych szkoleń dedykowanych:
✔ Restrukturyzacja w cenach transferowych – zasady badania, ustalenia wynagrodzenia i dokumentowania
✔ Jeśli nie TNMM, to co? – analizy porównawcze w nietypowych transakcjach oraz analizy zgodności
✔ Analizy porównawcze transakcji finansowych w bazie Bloomberg – wybrane zagadnienia
✔ Sporządzanie analiz porównawczych w bazie Quick Analytics (TP) – warsztaty dla nowotworzonego zespołu ds. cen transferowych
✔ Rozwiązania preferencyjne w CIT: estoński CIT, fundacja rodzinna, polska spółka holdingowa
✔ WHT w świetle najnowszych objaśnień podatkowych
Możliwa jest także realizacja szkoleń z naszej oferty kursów otwartych jako szkolenia zamkniętego dla Państwa Pracowników. Szkolenie takie dopasowujemy do indywidulanych potrzeb zarówno co do zakresu, jak i czasu trwania czy poziomu zawansowania uczestników w danej tematyce.
Szkolenia w InfoCredit prowadzą wyłącznie eksperci w danej dziedzinie.
Swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywali zarówno w doradztwie, biznesie, jak i w administracji publicznej.
Podzielą się z Państwem swoją wiedzą na temat zagadnień z obszaru cen transferowych, w tym metodologii sporządzania benchmarków, ale także z obszaru szeroko rozumianych podatków, w tym zagadnień na styku cen transferowych i innych obszarów podatkowych.
Agnieszka Figiel
Ekspert ds. cen transferowych, manager w dziale usług szkoleniowych
Agnieszka jest ekspertem w zakresie cen transferowych z wieloletnim doświadczeniem, którym dzieli się odpowiadając w InfoCredit za usługi szkoleniowe oraz uczestnicząc w realizacji projektów doradczych.
Od początku swojej kilkunastoletniej kariery zawodowej związana jest z tematyką cen transferowych. Pracowała jako manager w polskich i międzynarodowych firmach doradczych, także w firmach „wielkiej czwórki”, gdzie prowadziła projekty z zakresu cen transferowych, w tym dla największych polskich i międzynarodowych grup kapitałowych. Posiada także doświadczenie jako audytor finansowy prowadzący badania sprawozdań finansowych.
Była ekspertem, a następnie naczelnikiem wydziału w Departamencie Cen Transferowych i Wycen w Ministerstwie Finansów, gdzie zajmowała się projektami legislacyjnymi (w tym zmianą regulacji w zakresie cen transferowych, obowiązującą od 2019 r.) oraz delegatem Polski na forum grup roboczych OECD. W MF odpowiadała także za Forum Cen Transferowych, będące unikatową platformą współpracy i wymiany poglądów pomiędzy administracją podatkową a podatnikami w zakresie cen transferowych.
Agnieszka jest członkiem Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych oraz grup roboczych Forum Cen Transferowych przy Ministerstwie Finansów. Jest absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, studiowała także na University of Lethbridge w Kanadzie.
Grzegorz Garbarczyk
Of Counsel w InfoCredit, doradca podatkowy (nr 12134)
Grzegorz jest ekspertem w zakresie cen transferowych. Dysponuje unikalnym doświadczeniem w tym obszarze, zajmując się tą tematyką od 2002 roku - w firmach doradczych, jako ekspert w dużej polskiej grupie kapitałowej, jak również w administracji publicznej.
Grzegorz od kilkunastu lat zajmuje się kompleksowym doradztwem w zakresie cen transferowych, włączając w to przygotowanie i weryfikację obowiązkowych dokumentacji cen transferowych, opracowanie i audyt polityki cen transferowych, wypełnianie i weryfikacja informacji o cenach transferowych (TPR), analizy benchmarkingowe, doradztwo w zakresie oceny prawidłowości rozliczeń w ramach grup kapitałowych – zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.
Jako naczelnik wydziału w Departamencie Cen Transferowych i Wycen w Ministerstwie Finansów, Grzegorz był jednym ze współautorów zmian w regulacjach dotyczących cen transferowych, obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. Zajmował się koordynacją prac nad opracowaniem regulacji w zakresie informacji o cenach transferowych (TPR), nadzorując wdrożenie formularzy TPR-P i TPR-C, jak również kwestiami związanymi z regulacjami w zakresie raportowania Country-by-Country (CbC).
Grzegorz był delegatem Polski na forum grup roboczych OECD, zarówno w obszarze cen transferowych, wymiany informacji podatkowych z innymi państwami oraz w ramach projektu BEPS 2.0. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Podyplomowego Studium Służby Zagranicznej. Jest również autorem wielu artykułów dotyczących tematyki cen transferowych.
Katarzyna Róg
Menadżer ds. Cen Transferowych
Katarzyna swoje doświadczenie zdobyła w czasie wieloletniej pracy w spółkach jednej z największych grup energetycznych w Polsce, gdzie zajmowała się zagadnieniami podatkowymi, w tym w szczególności w obszarze cen transferowych. Uczestniczyła w kluczowych projektach z obszaru cen transferowych.
W InfoCredit odpowiada za analizy porównawcze dla transakcji towarowych i usługowych, przygotowywane w oparciu o bazę i autorskie narzędzie InfoCredit Quick Transfer Pricing Analytics® oraz o międzynarodową bazę TP Catalyst.
Katarzyna jest członkiem Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych i grupy roboczej Forum Cen Transferowych przy Ministerstwie Finansów. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Ernst &Young Academy of Business.
Grzegorz Adasik
Key Account Manager
Grzegorz posiada kilkanaście lat doświadczenia w przygotowywaniu materiałów o charakterze raportowo - analitycznym. Specjalizuje się w analizach porównawczych dla transakcji finansowych (w tym dla pożyczek, emisji obligacji czy umów o zarządzanie płynnością - cash pooling).
W InfoCredit odpowiedzialny jest za przygotowywanie kompletnych analiz benchmarkingowych dla transakcji finansowych z wykorzystaniem m.in. bazy Bloomberg.
Grzegorz jest absolwentem Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie oraz Ernst &Young Academy of Business.
Teresa Nowicka
Doradca podatkowy, radca prawny
Teresa jest ekspertką w obsłudze podatkowej i prawnej przedsiębiorstw i partnerem w Nowicka Tax Hub, współpracującej z InfoCredit w obszarze doradztwa podatkowego.
Posiada wieloletnie, bogate doświadczenie w doradztwie podatkowym, w szczególności w obszarze podatków dochodowych i podatków międzynarodowych, zdobyte w międzynarodowych i największych krajowych firmach doradztwa podatkowego. Doradzała m.in. w opracowywaniu krajowych i międzynarodowych struktur inwestycyjnych oraz w procesach reorganizacyjnych, prowadziła również skomplikowane badania due diligence.
Teresa wspiera przedsiębiorstwa innowacyjne w zakresie stosowania ulgi na badania i rozwój i IP BOX, prowadzi przeglądy podatkowe dotyczące identyfikacji ryzyk podatkowych i wywiązywania się z obowiązków “compliance” oraz przeglądy mające na celu identyfikację schematów podatkowych, podlegających raportowaniu (MDR).
Prowadzi także szkolenia z zagadnień na styku cen transferowych i innych obszarów podatkowych.
Ukończyła prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkołę Prawa Francuskiego w ramach zajęć prowadzonych przez L’Université d’Orléans. Doradza klientom w języku polskim, angielskim i francuskim.
Wykorzystujemy technologię plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Korzystając z witryny InfoCredit wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji w Polityce prywatności.ZgodaPolityka prywatności