„Ferrari 812 Superfast za ponad 2 mln zł, zabytkowy Bentley R-Type z lat 50. ubiegłego stulecia, czy kanciaste Maserati 222. To nie wystawa. To nawet nie zbór zamożnego kolekcjonera. To zawartość firmowych garaży w Polsce w 2017 r.” - pisze „Puls Biznesu” na podstawie danych InfoCredit.

„Puls Biznesu” wspólnie z InfoCredit przygotował zestawienie najchętniej rejestrowanych przez polskie firmy samochodów luksusowych. Pod uwagę wzięliśmy tym razem wąskie grono siedmiu producentów tzw. supersamochodów: Porsche, Maserati, Ferrari, Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce i Lamborghini. Zestawienie powstało w oparciu o listę  pierwszych rejestracji w Polsce, obejmujących nie tylko nowe auta, ale również używane,  sprowadzone z zagranicy.

Z roku na rok polskie firmy rejestrują coraz więcej aut luksusowych i to już jest bardzo mocna tendencja. W 2017 r. polskie firmy zarejestrowały łącznie 1653 samochody wymienionych wyżej producentów. W 2016 r. - 1420, a rok wcześniej 1322. Kupują je głównie firmy, w których kontrolę ma jedna lub kilka osób. Koniunktura w gospodarce sprzyja takim zakupom. PKB rośnie, podobnie jak sprzedaż detaliczna i wynagrodzenia Polaków. Dlatego wyniki dobrze zarządzanych firm są coraz lepsze i mogą one sobie pozwolić na odrobinę luksusu.

Przedsiębiorcy najchętniej kupują auta marki Porsche. Z 1653 zarejestrowanych w 2017 r. aut aż 1420 wyprodukowane było przez tego producenta. Najchętniej wybieranym modelem był mniejszy SUV marki -  Macan. Kolejne miejsce należy do Maseratti (133 rejestracje). Tu też stawiano na Suva -  Levante. Dalej jest Bentley (41) i znowu SUV - Bentayga. Ferrari rejestrowano 35 razy (najczęściej model 488), Astona Martina 11 (ulubiony model to DB11), Rolls-Royce’a 8 (5 z nich to model Wraith), a Lamborghini 5 (3 z nich to model Huracan).

Z 1653 zarejestrowanych w 2017 r. superaut, aż 1520 było nowych (około 70 proc, zarejestrowanych na firmy). Co dowodzi, że przedsiębiorcy nie poszukiwali oszczędności w sprowadzaniu z zagranicy wyeksploatowanych aut swoich ulubionych supermarek. Chętnie rejestrowali samochody roczne, dwu- i trzyletnie. Zdarzają się także auta zabytkowe. Tak było w ubiegłym roku m. in. w przypadku Ferrari, Maserati, Bentleya czy Aston Martina. Zarejestrowano m. in. kanciaste Maserati 222 z lat. 80., czy Bentleya R-Type, produkowanego w latach 1952-1955.

Więcej informacji w „Pulsie Biznesu” nr. 107/2018 z 7 czerwca i w elektronicznym archiwum „PB”: https://www.pb.pl/kolekcja-polskiego-biznesu-931422

 

Copyright by InfoCredit. Design by TWINS STUDIO

Wykorzystujemy technologię plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Korzystając z witryny InfoCredit wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji w Polityce prywatności.Zamknij komunikat